growingbelly

Den första som såg

Publicerad 2010-05-03 21:11:38 i Vecka 15


Nu är det bara 4 veckor kvar till nästa ultraljudsundersökning. Det ska bli så roligt att äntligen få se den lilla igen. Just nu är det bara under undersökningarna som man verkligen ser den lilla som rör sig och sparkar runt.
Men nu är det väl bara en tidsfråga innan jag kommer känna rörelsena också.
Det är väl då det blir mer verkligt och man lugnar ner sig och får mer ro.
Läste att man känner dom första fosterrörelserna någonstans mellan vecka 16-20 men det är väldigt individuellt.
Men inom några veckor lär jag nog känna något. Ska bli spännande!
Nu är det bara 15 veckor kvar tills vi ska köpa vagn... Får se om jag håller ut så länge, ( jag tänker inte köpa vagn tidigare än vecka 25)
Jag kollar varje vecka på olika sidor om graviditet och dom jag brukar kolla på är:

barntotal.se
gravid.se
mammasidan.se
babycenter.com
libero.se
alltforforaldrar.se

Det är några stycken (snarlik information, men jag tittar till alla sidor ändå)

"J" har sagt länge att han tycker att jag ser gravid ut men för mig har det tagit längre tid att bortse från att "jag är bara vätskefylld" men nu tycker jag själv att det syns tydligt.
Och idag när vi gick ut för att handla såg jag i ögonvrån att någon kikade nyfiket och när vi hade gått en bit till frågade "J" om jag såg att mannen tittade och enligt "J" så log mannen också mot oss... Hum... Det kanske var den första som såg vad som komma skall...?... :) ( den första som såg när jag såg i alla fall)

Kommentarer

Postat av: Matilda

Publicerad 2010-05-04 14:43:20

Vad roligt att det börjar synas på dej:), är själv i v.16 o det syns inte ett dugg...

Postat av: sandra

Publicerad 2010-05-04 20:02:18

Ja det är ju väldigt olika det där... Men nog syns det väl lite? om man verkligen står framför spegeln och tittar så kan man se en sån liten sak som att byxorna sitter åt mera, alltså kan man ju säga att det syns lite :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela