growingbelly

Byta bm?

Publicerad 2010-05-24 23:30:24 i vecka 18

Jaha nu har jag gått in i vecka 18. Snart halvvägs. Om drygt en vecka är det ultraljud också ska bli roligt att se hur det ser ut där inne. Det ska faktiskt bli riktigt roligt, dels för att det för stunden känns så verkligt och för att jag har förtroende för kvinnan som gör undersökningen. Om hon ändå hade varit barnmorska och vi hade fått träffa henne istället för argbiggan vi träffar nu.
Jag kommer förmodligen hålla ut med den bm jag har, men jag har lite funderingar på att byta men det känns ändå lite sent eftersom jag snart är halvvägs, men ändå kanske det skulle vara bra att byta så jag trivs på besöken och kan ställa alla frågor jag vill. Som det är nu håller jag inne med frågorna och söker på nätet istället efter svar. För antingen förstår hon inte frågan eller så har hon inget bra svar.
Men det finns ingenting som säger att den andra bm är bättre.
Men det är lite lockande att byta. Speciellt efter förra besöket då jag sa att jag kännde pirrningar och ilningar och hon förnekade att jag kände något för "det är några veckor för tidigt"... tack för den, den värmde.
Byta eller inte byta?
Jag funderar vidare.

Kommentarer

Postat av: Anna Bjelke

Publicerad 2010-05-26 07:33:56

Hej där!

Eftersom det inte är säkert att den andra BM är bättre så är det väl lika bra att behålla den du har?! ;P Sen vet inte jag om jag är typiskt svenskt mesig men jag skulle skämmas när jag såg/träffade den "ursprungliga" BM eftersom jag valt bort henne... :S

Det var säkert inte meningen att vara otrevlig mot dig när hon sa att det var några veckor för tidigt för dig att känna fostret... Dom går bara efter sina manualer och enligt dom så brukar inte förstföderskor känna av rörelser förrän dom är runt v.20. Medans däremot omföderskor kan känna ifrån v.14 ungefär... Jag tror pirret du kännt mer har härstammat ifrån klämda nerver, det är ju mycket som växer och förändras på kort tid under en graviditet. Men hon kunde kanske sagt det på ett vänligare sätt?! :)

Sen tror jag att man som ung mamma, och det får du väl räknas som, har det lite svårare att bli tagen på allvar inom mödravården. Själv tyckte jag att jag blev rätt så respektfullt behandlad medans jag vet att unga mammor ofta blivit lite "pratade över huvudet" om du förstår hur jag menar?! :)

Ja ja...det blir säkert bra! Ska försöka komma till skott och fixa mig ett inskrivningssamtal snart jag med, och inte göra som morsan gjorde när hon väntade första barnet...vänta till månad 9! ;P

Ha det gott!

Postat av: sandra

Publicerad 2010-05-27 23:07:52

Hallå!

nej det finns inget som säger att den andra är bättre eller sämre, och det är som du säger även om jag funderar på att byta skulle jag nog inte göra det för det skulle kännas så fel att sitta i lilla väntrummet utanför deras rum som är bredvid varandra och sedan träffa bm som jag har nu, jag skulle skämmas något enormt. Nej det är sant, dom gör sitt jobb, följer sina papper det är bara jag som tar illa vid mig.

Haha ja det är väl en bedömningsfråga tycker inte själv att jag är så "ung" hum nej så känner jag inte att jag har blivit behandlad.

Okej ja det ska väl göras någon gång, ibland kan det ju vara lång väntetid också. :D kanske i senaste lagret men hon gick dit i alla fall :P

Ha det bra!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela