growingbelly

Suck...

Publicerad 2010-06-08 11:03:59 i Vecka 20

Klockan är över tio och jag har fortfarande inte börjat dagen. Känner mig väldigt trött idag och humöret är redan nu nere i botten. Jag har känt så i någon vecka nu att jag för minsta sak, och även utan anledning blir på dåligt humör och det kokar inombords.
Kanske är det bara så jag är eller så kanske det är hormonerna som ställer till det.
När jag slog upp ögonen i morse så var jag helt säker på att det var onsdag (!) Första tanken var "fan nu har jag glömt att maila blodsocker igen, det måste jag göra nu" och så var jag säker på att det var idag vi skulle till bm.
(Den sista tanken fick mig inte på bättre humör) Jag sa till "J" att jag glömt maila och han sa att "det är väl inte idag, det är väl onsdagar du brukar göra det?" "-det är väl onsdag idag!!!...?.!" "-nej det är tisdag"
Jaha då spenderade jag första halvtimmen av denna dag i tron om att det var en annan. Lysande.
Men förhoppningsvis kommer jag ihåg att maila bm ikväll om sockret.

I lördags tog jag första järntabletten och nu har jag totalt tagit två stycken (äter en varannan dag)
En biverkning som jag tror är väldigt svår nästan omöjligt att inte drabbas av har jag givetvis fått.
Det känns väldigt äckligt och ofriskt. (känsligt ämne härnäst) Det tar emot att skriva det eftersom det inte är något jag skriver om dagligen men jag har fått en väldigt motbjudande avföring. Läste att den kunde bli mörk, men inte trodde jag att det skulle bli mörkgrönt som det blev i mitt fall.
Känns inte alls hälsosamt att ta tablett som innehåller en massa konstiga saker som jag får konstig avföring av.
Men det är bara att vänta och se om mitt blodvärde blir bättre. Ska till bm i morrn men det syns väl antagligen inte förrän gången efter.
Jag hade hellre ätit mer järnrik mat och mer c vitamin så jag tar upp järnet bättre och sedan sett vad som hände med blodvärdet. Men, men jag blev erbjuden den "lätta" vägen igen. "ta den här tabletten" det har man ju inte hört förut.( Hur kunde vi klara oss utan tabletter förr i tiden)

Får se vad det blir av den här dagen. Ska försöka gå upp och äta en sen frukost. (klockan är 11 nu)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela