growingbelly

Sömn

Publicerad 2010-06-11 20:49:27 i Sömn


Senaste kvällarna har jag haft svårt att somna.
Ändå stänger jag av datorn tidigt och bara ligger i sängen och ser på tv. Men dom senaste dagarna har det varit omöjligt att somna före halv två.
Efter en tid somnar jag för att sedan vakna tidigt på morgonen för att vända på mig och då känner jag mig extremt pigg. Jag blir alltid irriterad och tycker att det är för tidigt för att gå upp (vid 4-5 tiden)
tv:n vill jag inte sätta på heller då jag piggnar på om jag öppnar ögonen så jag ligger och blundar och försöker somna igen. "J" snusar på som vanligt och ibland blir jag irriterad när han snarkar till. (varför kan inte jag sova lika bra som han?!)
Till slut somnar jag för att sedan småvakna flera gånger.
Jag vaknar sedan sent på morgonen och känner mig så otroligt mycket tröttare än när jag gick och la mig kvällen innan.

Hoppas att detta bara är tillfälligt!
Eller så gör jag så här som en träning inför att ha barn. Då antar jag att det inte blir många timmars sömn.
Så jag är glad att "J" sover så bra som han gör och att jag sover, lite mindre än vanligt men det blir några timmars sömn.

För jag antar att framtiden inte bjuder på många timmars sömn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela