growingbelly

Ny vecka nya bekymmer

Publicerad 2010-06-06 15:14:35 i Vecka 20

Ny vecka nya bekymmer (nej då inga bekymmer...Eller?) Idag är det start på vecka 20.
20... Äntligen en tvåa framför.
Jag tar mig igenom dagarna och är lite medvetet spänd och beredd att reagera på något nytt inifrån. Ett swoch, ett fisksprattel, någonting. Men det där något verkar inte vilja komma.
Jag vet "ha tålamod" men dagarna går, veckorna går och inget har hänt. Kände för någon dag sedan något mycket märkligt men jag har inte känt det igen.
Jag vet ju trots allt att det finns en levande varelse i mig som så sent som i torsdags voltade runt där inne och vände ryggen till "bort från det otäcka som tryckte utifrån"
en "liten" som i min värld är ganska stor nu, 18 cm som är en kär inneboende.
Jag hoppas, hoppas att jag snart kommer att känna av den inneboende flera gånger om dagen.
Det känns som en evighets väntan på att få känna något.
Men nu måste det snart vara dags!

Kommentarer

Postat av: Anna Bjelke

Publicerad 2010-06-06 15:36:59

Du har ju åtminstone sett din på UL och vet att den finns och lever! Själv får jag ju vänta i 6 veckor till då vi här i Västra Götaland bara får ett enda UL och det är i v.18...suck

Har haft en märklig växtvärk nu i nån vecka som jag inte kan minnas att jag hade under förra graviditeten, känns lite som svag mensvärk, men enligt sidorna på nätet så är det vanligt och tydligen vanligare att man känner av som omföderska men det känns märkligt och nojjig som man är så undrar man ju om det verkligen ska vara så? Ännu nojjigare blev jag igår när jag såg en svagt brun flytning på pappret! ooops Dock blev det bara det pyttelilla och jag har ju inte haft ont eller så, så jag antar att det bara var lite gammalt blod ifrån nåt blodkärl som spruckit nån dag innan. Planterade mina krukor och bar och kånkade en hel del så kanske blev det en lite bristning då... Vet att jag hade så 2 ggr när jag väntade Harry också, men allt gick ju vägen ändå! :)

Ska dock till BM imorrn och ta prover så jag ska prata med henne då och se om hon tycker det verkar va något att oroa sig över... Har aldrig haft MF eller MA men jag antar att det borde göra ont och att det borde komma rött(färskt) blod i såna fall??

Funderar även på att beställa mig ett UL på Carlanderska i GBG privat (500:-) så man får se att det verkligen är nån där inne! Men först ska jag se imorrn när jag får min tid för RUL, kanske man får det nån vecka tidigare om jag har tur pga semestertider osv... hoppas

Förresten, jag tror inte jag kände några rörelser förrän i v.22 ungefär när jag väntade Harry så allt är säkert som det ska! Däremot tycker jag att jag känner fisksprattel redan nu, men det kan väl inte vara möjligt? Har hört att omföderskor kan känna ifrån v.13 även om det är ovanligt...fast jag är ju bara i v.12. Det måste vara tarmrörelser eller nåt!

Postat av: sandra

Publicerad 2010-06-06 21:08:00

Jo det är sant, nog finns det något i mig. Okej men då är det inte så länge kvar då (eller kanske, om man tänker och ser fram mot det så kanske det känns som långt fram i tiden)

Oj bara ett UL under hela graviditeten?!

Här har man som förstföderska 5 UL sedan 3-4.

Okej låter som en helt normal känsla. Jag har känt så någon enstaka dag. Men det är normalt.

Oj, men var det bara lite brunt blandat med flytning så låter det helt normalt, men du kan ju höra med BM i morrn om du är orolig. Men som sagt så har du haft så tidigare och det gick bra ändå :D

Jag har ju som du kanske vet haft 2 missfall och det blev en klarröd flytning som sedan inom någon timme blev mer som början till en mens blödning.

Så länge du inte har så ska du inte oroa dig.

Kom ihåg pekpinnen i morrn ifall hon börjar prata om hur farligt det är att vara överviktig igen. Hoppas proverna blir tagna i morrn :P

Okej dom privata kanske är bättre, visst det kostar men det är det väl värt, om du inte orkar vänta.

Men fråga i morgon!

Okej läste på en sida att förstföderskor kan känna v 18-20 och så läste jag idag i en bok där det stod 20-24 så det är väl bara att vänta.

Hum klurigt det där. Det kan ju vara något likväl som det är något annat i magen som stökar.

Men det är väl som sagt bara en tidsfråga för alla.

Ha det bra!

Lycka till i morgon!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela