growingbelly

Kroppsliga förändringar

Publicerad 2010-06-19 00:29:05 i Vecka 21

Så sent som idag märkte jag en kroppslig förändring.
Mina fötter som normalt sätt brukar vara ganska kalla (kallare än resten av kroppen men inte iskalla) märkte jag idag att dom är varma, känns nästan som det ångar ur dom.
Väldigt konstigt.

Bröstkorgen har ökat i omfång också, och brösten ser varmare ut dom känns inte varmare men dom blir lätt färgade åt det röda hållet.

Trots järntillskott är jag fortfarande trött om dagarna.
Börjar bli jobbigt att jämt gå runt och vara trött och seg. Så har jag känt en längre tid men det har blivit lite åt det sämre hållet nu under graviditeten.

Tycker det börjar bli ganska jobbigt att vara gravid. Att ständigt ha tankar om det och oroa mig för olika saker. 21 veckor in i graviditeten men sååå långt kvar! Jag trodde magen skulle växa snabbare men den syns knappt än.
Visst det är en tidsfråga, men för mig innebär ordet gravid en stor mage och den verkar inte komma.

Men tiden går sakta, tids nog kommer magen och efter det en nystart på livet.
(hoppas jag. Är så medveten om att så mycket fortfarande kan gå fel så jag har svårt att vara glad innan graviditeten är över och jag kan börja leva igen)
Graviditeten känns nu som en oändlig väntan på att allt ska börja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela