growingbelly

Köpt det första plagget

Publicerad 2010-06-04 21:51:50 i Baby kläder

Blev en sväng till stan idag och vi kikade på baby kläder på h&m dom hade mer än jag trodde och det var riktigt bra priser. Funderade på att köpa en liten body eller några strumpor men det var inte lätt att hitta något som passar till båda könen och det kändes dumt att chansa så vi gick vidare till åhlens men där fanns det inte så mycket i små storlekar och inte var det så snygga saker heller.
Fanns ett hörn med rea saker och där hittade jag ett par jätte söta små byxor storl. 1-2 månader för 30 kr.
"äh varför inte" tänkte jag och köpte dom. Kul att ha någonting hemma.

Nu ska jag virka det sista varvet på det nyaste projektet...

Kommentarer

Postat av: Anna Bjelke

Publicerad 2010-06-05 08:13:50

Det är ju fördelen med att ha barn sen tidigare, man har redan MASSOR av kläder, skor, vagnar, bärselar och allt annat som kan tänkas behövas. Har t.o.m. ett lager amningskupor som man lägger i BH:n kvar! :)

Därför vore det ju bra om 2:an också blir en pojk för det skulle underlätta en hel del med kläder och leksaker... Även om det visst vore mysigt med en liten tjej!

Fast upp till storlek 62 har vi nästan bara unisex kläder så man får väl snabbt införskaffa lite rosa om det skulle behövas! ;P



Postat av: sandra

Publicerad 2010-06-05 11:49:36

Okej ja då har du ju en stor fördel där :)

Okej är alltid bra att ha unisex kläder i början.

Tittade på två affärer igår men jag hittade inte mycket som passar båda könen i newborn storlek.

Visst lite fanns det men jag trodde det skulle finnas mer.

Nu har man ju också chansen att sticka/virka kläder.

Tror jag ska försöka mig på något plagg under dagen

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela