growingbelly

Årets första jordgubbar

Publicerad 2010-06-25 23:41:05 i Vecka 22

Natten tills idag hade jag en barndröm igen. Jag vet inte hur jag hade fött barnet men det låg nyfött i en korg på golvet inlindad i en filt. Jag tog bort filten som skymde ansiktet och barnet såg inte ut som jag hade tänkt mig, ansiktet var väldigt veckigt och rött. Jag la tillbaka filten försiktigt rädd att väcka barnet.
Givetvis vaknar barnet då och jag lyfter försiktigt upp det och lägger mig i sjukhussängen. Jag hade lite problem och visste inte riktigt hur jag skulle hålla för att vända barnet så den har magen emot min med huvudet vid bröstet. Det var ju så litet och när jag är ovan att hålla så var jag väldigt försiktig. Men till slut ligger barnet på magen och jag halvsitter. Så givetvis som i alla andra drömar så är jag lite rädd och orolig dels för hur det ska kännas när barnet suger tag och så en rädsla att jag inte ska ha någon mjölk. Men barnet suger på och verkar nöjd så jag antog att den fick mat.


Midsommarafton idag men vi gjorde inget speciellt. Tog en sväng till stan och handlade lite. Även årets första jordgubbar.
Jag gjorde något riktigt onyttigt men gott, en jordgubbstårta. Med jordgubbssylt och vaniljkräm i, toppad med grädde och jordgubbar.
Det var otroligt gott! Även "J" som inte är så förtjust i tårtor tyckte den var god.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela