growingbelly

... Suck

Publicerad 2010-07-22 11:14:37 i Allmänt

Nu sitter jag här med någorlunda bra syn igen. Mina ögonproblem som kommer med 1-3 månaders mellanrum och när jag haft dom en gång kommer dom alltid någon dag senare för att sedan gå någon månad igen innan jag får det igen. Suck. Tydligen är det inget som går att se på ögonscreening då dom inte sagt någonting efter undersökningen.
Jag vill ta reda på vad det är. Kanske är det överansträngning, något normalt, något ovanligt, någon sjukdom, början till starr eller vad vet jag.
Tidigare vårdcentral besök gav ingenting, ingen undersökning utan bara "det är normalt"
Jag ska ge mig in i det där eftet graviditeten och kräva svar. Det är deras jobb jag kommer dit för att få hjälp, då ska dom hjälpa mig. Jag kommer inte ge mig!

När synstörningen började vid frukost så kom den klassiska "böjda spagettin" ljus med mörka kanter i synfältet.
Efter ett tag flyttade den sig till sidan blev större och gör att synfältet flimmrar. När jag tittar med båda ögonen ser det ut som att den är i utkant på höger öga, vilket jag då testar att blunda med höger öga men den syns då på insidan av vänster öga. Det blir svårt att se saker i bortre delen av synfältet, och texten på tvn kan jag inte se utan ansträngning.
Tittade mig själv i spegeln och stod still och tittade på min ena pupiller den gick från att vara medel till betydligt större, till mindre och så fram och tillbaka. Jag stod still hela tiden också så jag tyckte det var märkligt.
Försökte hitta något på nätet men det enda jag fick upp var att det kan bli så av droger och annat, vilket jag inte håller på med.

Suck, det är så tråkigt att oroa sig hela tiden. Jag vill ha svar innan det är för sent. Synen vill jag ha kvar.
Suck.

Ser fortfarande lite suddigt som att synen försämrats någon grad men just nu kan jag inte deppa ner mig i det det är packning på heltid idag. Enda pauserna är när det är mat och när hunden ska ut. Hoppas vi hinner packa klart idag.

Föresten har jag fortfarande inte bestämt mig för hur jag ska göra med hunden... Måste bestämma mig. Sätter upp en deadline till lunchtid så nu får jag fundera fort.
Svåra beslut.

Kommentarer

Postat av: Anna Bjelke

Publicerad 2010-07-22 12:55:36

Jag skulle verkligen avråda dig från att skaffa en hund just nu!

Barnet kommer ta all din tid sen och det ska det få göra...så skippa valpar ett tag framöver oavsett hur söta dom än må vara... Själv ska jag ALDRIG mer ha fler än 1 hund i taget i fortsättningen. Bättre att ha en hund och hinna med att stimulera den och satsa på den (typ ta med den överallt och sådär) än att ha flera och bara hinna med dom halvdant.

Vad är det för raser förresten? Tyckte det såg ut som en rottis blandning när jag kollade lite snabbt och det skulle jag i såna fall avråda ännu mer ifrån! :S

Postat av: sandra

Publicerad 2010-07-22 16:40:32

Ja det är ett svårt val, huvudet säger nej men hjärtat säger någonting annat. Okej. Själv tycker jag mest det är synd om Didrik då han bara ligger om dagarna och har tråkigt, försöker att leka med honom men han tappar fort intresse. När ebba fanns lekte dom oavbrutet med varandra. Plus att didrik är som han är och saknar det där som jag så gärna vill ha, dvs jag vill kunna hålla hunden uppe och gosa (han klarar inte mer än 1 min) och någon som kan trösta när man är ledsen eller sjuk, Ebba fanns alltid och kände av när jag var dålig men didrik bryr sig inte alls, ligger sällan i samma rum. Han är mysig och så men väldigt egen, kanske beror det på rasen, eller könet vad vet jag.

Nej det är ingen farlig hund det är en blandning mellan chihuahua och shi-tzu. Lagom att bära med sig.

Postat av: Anna Bjelke

Publicerad 2010-07-23 15:41:35

Ha ha...ja jag såg sen att hunden såg väl liten ut för att vara en rottis-blandning! :D Såg mest färgerna och trubbigheten i ansiktet först...

Säkert kan Didrik tycka det vore kul med en kompis, åtminstone i nåt år till eller så, för oftast så försvinner ju leklusten ju äldre dom blir. Mina 3 leker inte längre med varann och umgås knappt mer än dom behöver...okej dom ligger väl ihop i soffan ibland men det är också allt. Tycker också man tappar mycket av kontakten med hunden/hundarna när dom blir fler...det blir mer en flock av dom som gör att dom oftst verkar bry sig mindre om sin ägare än vad ensamhundar verkar göra?!

Det jag tänkte mest på var bara att det är jobbigt bara med ett barn, vilket du kommer märka, utan att ha en massa hundar fnattandes runt benen! :)

Och ju äldre barnet blir desto jobbigare blir det med djuren då barnet vill börja bära, mata, leka osv. Vilket en liten hund egentligen ska slippa utsättas för... (Dom större slipper ju lyftandet i alla fall.)

Sen när mina hundar är döda så vill jag som sagt ha 1 hund, helst en mellanstor-stor denna gång. Just pga grabben, han går hårt åt dom små emellanåt! :S

Och sen vill jag väl ha fler barn längre fram om jag får bestämma så då räcker det gott med 1! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela