growingbelly

Stadsbo

Publicerad 2010-07-26 21:20:32 i Flytt

Som vanligt packade vi in till kvällen och dagen efter gick vi upp tidigt för att ta det sista. Bilen var vi och hämtade tidigt och "J" gjorde allt det tunga och packade på bilen i omgångar, allt smått och lätt bar jag. Vid tolv kom två släktingar och hjälpte till att lasta bilen full. Givetvis gick inte allt på den lilla 10 m3 stora bilen. Nycklarna var inlämnade så det var inga problem att få ut dom.
Med några påsar i handen åkte jag upp och tittade hur det såg ut i lägenheten. Humöret sjönk så långt ner det kan komma tror jag... Så j*vla skitigt. Det första jag såg var fönstren som var (är) tjocka av smuts, köksskåpen var skitiga utanpå, golven oskurade och toan var nog det som fick mig att bryta ihop. Fy fan, jag har aldrig sett en sån skitig toalett förut, toastolen var helt brun inuti, det låg kattsand i alla hörn och under badkaret, doften var inte fräsch (doften av katturin och sand)
Flera månader tidigare när vi tittade på lägenheten sa han som bodde här att han skulle flytta en månad tidigare och om vi ville kunde vi få den flera veckor tidigare.
Inget klart besked kom och till slut så kunde vi få den en vecka tidigare. Givetvis trodde jag att han skulle ha städat lägenheten eller hans tjej, trodde inte dom skulle göra såhär. Men tydligen kunde dom det.

Vi fick åka fram och tillbaka 3 gånger med bilen. Tog många timmar. Sen blev det ingen efterlängtad vila utan det var bara att börja göra rent toaletten. Dagarna har till största delen gått åt till att städa och packa upp lite smått.
Så nu förutom allt dubbelarbete så har vi städningen kvar i radhuset. Allt gick inte så smidigt som jag tänkt mig.

På bilden ovan: en del av kaoset i det nya hemmet.

Nu ser det ut så här i vardagsrummet. Några kartonger är det i köket också men det är inte mycket kvar att packa upp nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela