growingbelly

Ett nyttigt sug

Publicerad 2010-07-07 16:15:21 i Vecka 24


Sug kan lätt komma väldigt oväntat och kraftigt.
Från när jag slog upp ögonen i morse har jag tänkt på ärtor och känt smaken i munnen. Kanske en konstig sak att vara sugen på men det är både gott och nyttigt. Kanske ett väldigt bra sug att ha.
Förstår bara inte varför min kropp (huvudet i alla fall) vill ha ärtor. Kanske är det en källa med nyttigheter jag inte tar upp via mina vitaminer.

Senare på dagen stod jag i affären vid frysdiken och kunde inte bestämma mig för om jag skulle ha en påse med bara ärtor eller en påse med ärtor, majs och paprika. Det blev den sistnämnda påsen.
Lite mer smaker och lite mer nyttigt.
Nu längtar jag tills middagen då jag ska koka upp lite av den härliga blandningen. Ska bli gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela