growingbelly

Att vänta eller inte...

Publicerad 2010-07-21 19:36:33 i Husdjur

Jag skrev det inte igår, känns lite så där och så väger jag för och nackdelar. Men igår åkte vi iväg och tittade på en valp. En liten sju veckors blandras. Men det rätta att göra är antagligen att vänta, låter rätt i huvudet men fel i hjärtat. Vi diskuterar fram och tillbaka här hemma men den som får störst ansvar och tar det sista beslutet är jag, då det är jag som har ett djurintresse och jag som är hemma om dagarna. Funderar nog tills i morgon sedan måste jag bestämma mig. Är 50/50 så det kan bli hur som helst.
Så här ser krabaten ut i alla fall

Detta var annonsbilden på den lilla.
Uppfödaren var supertrevlig och verkade seriös. Allt går rätt till med papper och så vidare. Mamman till valparna fanns också att se, trevlig hund och bilder fick vi se på pappan.

Köpa nu, eller inte? för tidigt inpå kanske?, snart ett barn, visst passning när vi åker in går att få.
Jag väger en massa för och nackdelar. Huvudet och hjärtat samarbetar, men vilken del kommer att vinna?
Senast i morgon ska jag bestämma mig!

Ringde om flyttbil förut, givetvis fanns inte den vi ville ha det datumet vi ska ha bil, så vi fick välja en mindre. F*n också. Istället för att ha åkt en gång med saker får vi nog åka 4 gånger med den lilla flyttbilen.
Men men, allt har en mening. Det blir säkert bra... (hum... säkert)

Jag tror inte jag kommer packa mer ikväll, jag borde ju givetvis göra mer, kanske slänger ner en halv kartong för samvetets skull sen ska jag nog ta det ganska lugnt. Ska gå en tur med Didrik i området, inte många promenader kvar nu i detta område, sen ska jag nog bänka mig i soffan och avnjuta ett glas kall cola zero, konstigt nog har jag inte druckit läsk på över två veckor, men ikväll blir det ett glas.
Skål på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela