growingbelly

Vagnköp avklarat

Publicerad 2010-08-24 22:09:08 i Vagn

Vi har under flera veckor hållt koll på vagnar på blocket och igår såg vi en vagn vi tyckte var snygg, desutom fanns den på gåavstånd. Efter middagen ringde "J" och frågade om den fanns kvar och om vi kunde komma och titta.
Halv nio var vi och tittade på den.

Den var stabil och fungerade bra. Hade inga fel. Det var ett riktigt bra köp, den kostade tidigare 1900 men var nedsatt till 600:-
Dom skulle flytta nästa vecka och verkade vilja bli av med den.
Så nu har vi en fin kombivagn till lilltjejen.
Fick kvitto och instruktionsbok och lite tillbehör som skötväska, paraply och en massa saker man ska sätta dit när man gör om den till sittvagn.

Men... Det finns alltid ett men. Det enda jag oroar mig för nu är när jag ska ta mig ut och när jag ska ta mig hem. Det finns en ramp i trappen men givetvis passar inte vagnen i rampen.
Sa åt "J" att inte hjälpa mig utan jag skulle öva på att göra det själv. Det slutade med att jag bara hade två hjul i rampen och (försökte) balansera vagnen i luften (omöjligt) medans jag drog upp den. Det var väldigt guppigt och tur att det inte var något barn där i.
Får öva mer på det där.
Fan, jag som trivs så bra här, att det nu ska vara så svårt att ta sig ut och in. Men det är väl en vanesak.

Nu står vagnen i hallen. Känns väldigt verkligt och nära nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela