growingbelly

CTG

Publicerad 2010-08-23 19:57:04 i Vecka 31

Klockan nio skulle vi på ultraljudet och det drog verkligen ut på tiden på sjukhuset.
Det såg bra ut på ultraljudet. Barnet växer i sin egen takt och verkar föjla sin kurva. Det ända hon "hakade" upp sig på var att flödet var lite väl bra.
Hon tyckte vi skulle komma in igen på ett ultraljud om två veckor för att se hur det är då.
Eftersom det inte verkar som vi kommer träffa den vi brukar igen så frågade "J" denna läkare om hon kunde säga könet. Hon frågade om vi båda ville veta det (självklart)... (fortsättning följer...)

En annan läkare kom in och tittade på flödet och det var ju "lite väl bra" så hon tyckte vi kunde göra ett CTG innan vi åkte hem.
Så då blev vi flyttade till ett annat rum där jag blev uppkopplad till CTGt och fick sitta i en fotöjl (som var extremt obekväm) det var lite problem att pricka in vart hjärtljuden var så jag fick sitta och trycka in den mot magen.
Tio minuter blev snart en halvtimme och en timme gick utan att maskinen tyckte den var klar.
Kvinnan som gjorde ultraljudet kom in och tyckte det räckte där och bad oss vänta i väntrummet på att läkaren skulle läsa av CTG kurvan.
En timmes väntetid senare så tyckte dom att vi skulle åka hem och äta lunch och komma tillbaka för ett nytt CTG då det inte blev fullständigt. (suck)
Kvart i tolv var klockan då.
Vi tog bussen hem, åt lunch och rastade hunden innan vi åkte in igen.
Blev uppkopplad igen och tiden gick.
Denna gång fick jag en knapp att trycka på varje gång jag kände rörelser (vilket var ofta)
En timme gick och till slut kopplade dom bort mig.
Så fick vi vänta igen.
En läkare kom och sa åter igen att CTGt inte blev fullständigt men det såg fint ut men inte fullständigt så vi ska komma in i morgon igen (suck) och så tyckte hon vi skulle ta ett till flöde om en vecka.
Jag sa att vi fått en tid för ultraljud och flöde om 2 veckor men hon tyckte vi skulle ta ett om en vecka igen.
Men tid till det ska vi få i morgon.

Men jag är så glad att bebben växer och verkar må bra även om dom tycker att flödet är "lite väl bra"
Den följer sin kurva och väger nu 12?? (1200 någonting) den har gått upp med över 200 gram sen förra undersökningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela