growingbelly

SM i musikfyrverkeri

Publicerad 2010-08-19 21:49:38 i Norrköping

Igår kväll var det start för SM i musikfyrverkeri nere vid strömmen i stan. Vi gick inte ner och tittade på det utan vi utnyttjade vårt läge nu och bänkade oss på balkongen istället.
Det kändes lite lyxigt att ha sån utsikt och se det hemifrån.
Ganska fina fyrverkerier, men det är egentligen ingenting jag tycker om, jag tycker inte det är särskilt kul att se på, det låter högt, kan lätt skjuta fel och förstör miljön.
Men någonting oväntat hände mitt i uppvisningen. Ett gult sken lös upp följt av en hög smäll och sedan kom en extrem tryckvåg! Måste ha varit någon form av bomb.
Jag har aldrig tidigare känt någon tryckvåg men det var garanterat det vi kände. Balkongdörren smällde igen och fönstren skramlade och det var verkligen en stor swoosch. Det var faktiskt ganska mäktigt.
Ikväll klockan 22.00 är det dags igen. Tror det var Göteborgs fyrverkerifabrik som ska skjuta raketer ikväll.
Jag ska stå ute och titta och lyssna :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela