growingbelly

Kvällsmys

Publicerad 2010-08-27 18:40:15 i Vecka 31

Trodde inte felmarginalen var så stor som den tydligen är när dom storleksbedömer barn. Visst jag har observerat hur illa dom mäter och att dom inte är så noga men jag trodde att det skulle ligga i närheten av det dom säger.
Fick höra idag om två som fått barn där storleksbedömningen var helt fel. En skulle få ett barn som vägde 2, något kilon det barnet kom ut och vägde nästan 4, och en annan skulle få ett så stort barn på över 5 kilo och det barnet vägde tre när det kom ut.
Så vem vet. Deras tjat om att barnet är så litet kan ju vara helt fel, kommer säkert ut och väger 4 kilo.
Nu har jag en till på min sida som stöttar mig i att åka till Linköping i stället.
Bara att vänta och se hur bråttom det blir, finns tid, vilket det förmodligen kommer finnas så åker jag in till grannstan om plats finns, eller söker mig vidare till annat sjukhus.

Fredag igen. Lite "oplanerat" åkte det ner en chipspåse i korgen förut vid handlingen.
Har fattat tycke för en viss smak på chips. "J" påpekar ständigt att han tycker det är märkligt att jag gillar dom, då jag aldrig åt dom tidigare, och det är sant, jag undvek denna smak tidigare.
Men just nu är det dill chips som är det godaste som finns!
... Nja jag har även råkat fatta tycke för choklad...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela