growingbelly

En udda dröm

Publicerad 2010-08-21 20:36:12 i Förlossningsrädsla

I natt kom en sån där konstig dröm igen. Det var jag, men såg inte ut som mig och jag såg det från sidan.
Jag satt i en båt med andra och båten blev dragen till en bryggkant. Båten var trasig och vi skulle hoppa i vattnet för att hoppa på en annan båt. En stor uppblåst flugsvamp (?) med hål i foten kröp jag in i och blev nerputtad i vattnet, varpå dom andra hoppade i och jag fick panik för en stund då dom låg över svampen jag var i och jag ville upp till ytan. Jag kommer upp till ytan och kryper ut ur svampen och simmar upp till land. Då upptäcker jag att min stora mage är borta! Känner och klämmer på magen men den är helt lös och tom. Vart är barnet(?!) Går till svampen igen och tittar in i foten men det finns inget barn.
Vaknar sedan.

Berättade om drömmen för "J" och han tycker det var en väldigt tydlig dröm om separationsångest.
Kanske kanske inte, drömmar är konstiga ibland.

Börjar bli lite orolig och rädd faktiskt för att barnet snart kommer. Den kan komma nästa vecka, om en månad när som helst. Tankarna börjar nu gå mot att barnet verkligen kommer bli fött och allt som kan hända då. Hur jag ska hantera allt och så vidare.
Men jag hoppas att det är någon vecka kvar innan h*n kommer.
På måndag är det ultraljud igen. Får se hur h*n har växt sen sist. Hoppas det inte blir fler ultraljud sen, tycker inte man ska undersöka allt för mycket. Är det så att h*n är liten så följer den ändå sin kurva, och h*n rör sig varje dag och jag tror inte att det är någon fara. Efter detta ultraljud får dom låta magen vara ifred.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela