growingbelly

En solig dag

Publicerad 2010-08-05 11:39:02 i Allmänt

Efter några dagars molnighet och regn kom idag solen tillbaka. Jag har inte kollat än hur varmt det är men det märker jag nog när jag tar hunden på en promenad.
Något jag måste göra idag är att försöka packa upp i alla fall en del av kartongerna som är kvar. Dom här sista... (huvudräkning)... åtta kartongerna verkar vara extra svåra att packa upp. Kanske för att det inte är så "viktiga" saker eller kanske för att det börjar bli fullt, även i skåp och andra "gömmor".
Får se om jag kan få bort i alla fall 2 till tre kartonger idag. Det borde inte vara så svårt.

Didrik måste ha gått ner ett kilo i vikt igår efter min hårda pälsbehandling. Jag brukar säga att han består till 70 % av päls och det är väl nere på en 60% nu. Jag har väl inte skött hans päls så bra under flytten och det märktes igår. Men det måste vara skönt att bli av med all lös päls. Tycker han tappar lite för mycket, ska borsta honom idag igen för att se om det är bättre, ville inte plåga han allt för mycket igår, tror jag kammade honom i en timme.

Ska hålla koll så han inte tappar för mycket eller får kala fläckar. Men jag tror bara att det beror på att jag inte skött borstningen så bra.
Det blev en stor hög med päls, sådär 10% av hela hunden försvann. Det är ganska mycket för en liten Pekingese på 5 kilo.
En lättvispad äggula kanske inte vore så fel. Dock får jag mata honom med sked...
En plattnosig hund, med mycket päls + en skål med äggula= katastrof.
En bråkdel av gulan får han i sig resten blir en inpackning i hela ansiktet som desutom är extremt svårt att tvätta bort. Så det blir alltså matning med sked.

Kommentarer

Postat av: Anna Bjelke

Publicerad 2010-08-05 12:28:41

Eller så kan du ju blanda gulan med torrfoder, så det suger upp det mesta. Eller blanda den med torrt vitt bröd eller med vitt ris som också suger i sig en del.

Hur gick det förresten med hunden du funderade på att köpa?

Här har vi nu bara 2 hundar, då jag i tisdags fick avliva lilla Majken då hon blev akut dålig. Hon har ju haft ett blåsljud på hjärtat i flera år nu, men härom dan så började hon bli riktigt dålig och flämtade och svimmade t.o.m. av! :S

Så nu har jag bara 2 "pensionärer" kvar här hemma på 10 och 11 år...får väl se hur länge dom hänger i nu?! (Ja så har jag ju min jätteklump till kanin också!)

Postat av: sandra

Publicerad 2010-08-05 14:23:33

Hum, ris kanske skulle gå. Har prövat att blanda i foder, men ägg är ju ganska kletigt, och med hans platta nos ner i skålen blir det ett inte så fint resultat. Men på något sätt ska jag få i honom ägget, ris var en bra ide! :)

Nej jag sa ifrån om hunden, visst jag vill så gärna ha en hund, men jag väntar tills allt på sjukhuset är klart och jag fått en rutin hemma, då tänkte jag köpa en hund, plus att jag då spar mer pengar och inte bara tar den första söta blandrasen jag ser, vill ha en renrasig hund. Har hört så mycket om att blandraser är friskare men alla mina hundar har varit blandraser och alla har haft problem, så jag ska spara och hitta en fin hund någon gång nästa år, om rätt hund dyker upp.

Oj, förstår hur du känner, men eftersom hon var sjuk var det rätt beslut, man vill ju inte att dom ska ha ont.

Lagom ålder tycker jag, livserfarna och lugna, tar dagen med ro :) Haha ja det är ju ett sällskap det också :)

sköt om dig

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela