growingbelly

Baka, baka liten kaka

Publicerad 2010-08-04 13:29:32 i Vecka 28

Spisen har vi använt men ugnen har vi inte testat än.
Springformen jag köpt och var/är nyfiken på om den fungerar (det kan ju rinna ut) så tänkte jag idag baka.

Mycket gott kan göras i en springform, huvudidén var att "nu kan jag göra cheesecake" men idag tänkte jag göra något enkelt.
Det blir en ambrosiatårta.

Riktigt gott... Hoppas den räcker några dagar... Hoppas ^^

Kakan står nu i ugnen och det är bara någon minut kvar innan de ska ut och svalna innan jag brer på glasyr och syltade apelsinskal (jag ska inte vara snål med apelsinskal)
Tänkte servera tårtan med en klick marsán sås.

Får se om den blir god.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela