growingbelly

Ryggproblem

Publicerad 2010-04-28 21:32:15 i Vecka 14


Idag stötte jag på samma bekanta som igår. Den lille sov idag också men det kanske är lugnast :)
Längtar så dant tills vår lilla kommer... Bara 184 dagar kvar enligt min kalender.

Vagnköp tänker jag väldigt mycket på och jag är väl medveten om att det är flera veckor kvar tills något på fyra hjul ska köpas men nu är det i alla fall bestämt vilken vagn vi ska köpa.
Jag jämförde vagnen jag ville ha med ett annat märke och skillnaden var stor men den jag ville ha var den som var större och det är en kombivagn som kan användas i tre år. Det tyckte jag var riktigt bra.
Nu är det bara att vänta... ca 15 veckor kvar. (tycker det blir lagom runt v 30)


Den senaste veckan har jag fått ett nytt problem. Så fort jag ligger mer än en minut på rygg känns det som att ryggen stelnar till och när jag sedan reser på mig har jag ont i ryggen i några minuter. Men ligger jag på sidan så är det inga problem. Dock ser jag inte teven så bra.
Jag som dom senaste veckorna legat och sticka på kvällarna men på grund av ryggen får jag ta mig tid om dagarna och sitta med handarbetet.

Jag har sedan flera år tillbaka kostbehandlad diabetes och har under graviditeten fått hålla koll på mitt blodsocker och till en början fått tagit blodsockerprov före och efter varje måltid plus ett på kvällen. Men idag fick jag beskedet via mail att mina värden ligger så bra (vilket dom alltid gör) så nu räcker det att jag tar tre blodsockerprov om dagen istället för 7. Skönt att slippa sticka mig så ofta.
Nu när jag ändå pratar om blod så märkte jag efter en dag med omega 3 tabletter att mitt blod blev tunnare då det nu rinner mycket lättare efter jag stuckit mig i fingret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela